IT Manager - zarządzanie stacjami roboczymi (Inwentaryzacja, help desk)

IT Manager to rodzina produktów oferująca rozwiązanie w zakresie:

  • Asset Management - zarządzanie majątkiem IT
  • Data Security - bezpieczeństwo danych
  • Work Analyzer - efektywność organizacji
  • Help Desk - pomoc techniczna

Rozwiązanie IT Manager jest  zaprojektowane i zbudowane na podstawie rzeczywistych potrzeb klientów. IT manager dedykowany jest do średnich i dużych środowisk biznesowych, oferuje intuicyjne i kompleksowe podejście do zarządzania infrastrukturą IT.

Korzyści biznesowe:

  • Dzięki wprowadzeniu systemowych rozwiązań wspomagających zarządzanie infrastrukturą można w ciągu roku zmniejszyć o 30% ilość zgłoszeń IT, a tym samym zwiększyć efektywność zespołu IT, generując tym samych oszczędności z działalności operacyjnej!
  • Systemowe zarządzanie stacjami komp. Pod kątem audytu sprzętowego oraz oprogramowania pozwala uniknąć corocznych kosztów związanych  z audytem legalności oprogramowania.
  • Zwiększa bezpieczeństwo danych oraz wpływa na przestrzeganie zasad ochrony informacji

IT Manager zapewnia:

  • wgląd w bieżący stan posiadanej infrastruktury,
  • wzrost bezpieczeństwa danych elektronicznych,
  • standaryzację platformy IT,
  • automatyzację procesów,
  • centralne zarządzanie zasobami nie tylko IT

IT Manager pomaga zapewnić najwyższą jakość świadczonych usług przez IT dla biznesu, realnie obniża koszty obsługi serwisowej a także zwiększa efektywność organizacji nie tylko w obszarze IT.

Zapewnia funkcjonalność w obszarach: zarządzanie incydentami, zarządzanie problemami, zarządzanie zmianą, zarządzanie konfiguracją i zarządzanie poziomem serwisu (SLA).

Inwentaryzacja sprzętu

  • okresowe automatyczne skanowanie konfiguracji sprzętowej (np. CPU, HDD, RAM, NETWORK, USB, PRINTER)
  • odczyt parametrów systemu operacyjnego (np. nazwa, wersja, klucz, SP, data instalacji)
  • odczyt informacji z BIOS/SMBIOS
  • automatyczne wykrywanie zmian konfiguracji
  • wydruk kartoteki stanowiska
  • baza urządzeń dodatkowych (tworzenie, edycja, przenoszenie)
  • możliwość transferu urządzeń dodatkowych wraz z wydrukiem protokołu
  • historia przesunięć sprzętu oraz przypisań urządzeń (stanowisko, grupa, użytkownik)
  • współpraca z czytnikami kodów kreskowych (kreator etykiet, wydruk, inwentaryzacja)
  • zestawienie konfiguracji sprzętowej
  • zestawienie systemów operacyjnych
  • zestawienie duplikatów kluczy licencyjnych
  • zestawienie urządzeń dodatkowych
  • zestawienie aktywności użytkowników oraz stanowisk
  • zestawienie posiadanych gwarancji
  • przypisywanie skanów faktur zakupu
  • możliwość ręcznego skanu konfiguracji
  • możliwość skanowania PC nie podłączonego do LAN/WAN
  • analiza urządzeń powiązanych (drukarki sieciowe i udostępnione)
  • dedykowany Magazyn IT

Inwentaryzacja oprogramowania

  • okresowe automatyczne skanowanie zainstalowanego oprogramowania
  • audyt oprogramowania (sygnatury aplikacji)
  • audyt plików multimedialnych
  • baza posiadanych licencji aplikacji
  • edycja karty licencyjnej
  • przypisywanie i analiza kluczy licencyjnych
  • powiązanie licencji z bazą wykrytych aplikacji
  • możliwość transferu licencji między stanowiskami wraz z wydrukiem protokołu
  • powiązanie z bazą umów serwisowych
  • przypisywanie licencji do stanowisk
  • możliwość zdalnego odinstalowywania aplikacji
  • przegląd zainstalowanych aplikacji wg. stanowisk
  • brak występowania wybranej aplikacji wg. stanowisk
  • raport zmian w oprogramowaniu
  • przypisywanie skanów faktur zakupu
  • zdalne usuwanie zabronionych plików (np. *.mp3, *.avi)
  • wydruk protokołu przeniesienie odpowiedzialności za użytkowane oprogramowanie
  • zarządzanie poprawkami systemowych
  • okresowe automatyczne skanowanie uruchamianych procesów oraz usług
  • globalna baza procesów (nazwa, lokalizacja)
  • definiowanie procesów zabronionych
  • odczyt on-line procesów oraz usług systemowych
  • zdalne zamykanie procesów
  • zdalne włączanie/wyłączanie usług

Zdalne zarządzanie

  • wymuszanie skanów sprzętu, oprogramowania, audytu plików
  • wysyłanie wiadomości grupowych oraz indywidualnych do stanowisk
  • dwukierunkowa linia poleceń
  • zarządzanie kontami użytkowników
  • eksploracja zawartości zdalnych dysków
  • podłączenie pulpitu zdalnego (możliwa opcja autoryzacji ze strony użytkownika)
  • podgląd pulpitu stanowiska (możliwa opcja autoryzacji ze strony użytkownika)
  • włączanie/wyłączanie/restart stanowiska
  • zmiana parametrów pracy Agenta (globalna, wg grup stanowisk oraz pojedynczych stanowisk)
  • instalacja pakietów oprogramowania
  • obsługa funkcji iAMT
  • zdalna aktualizacja Agenta systemu ITM
  • zmiana konfiguracji TCP/IP
  • zdalne zarządzanie stanowiskami poza siecią LAN
  • zarządzanie instalacją drukarek (sterowniki, porty, urządzenia)
  • graficzna analiza obciążenia RAM, CPU dla wybranego stanowiska
  • odczyt LOG z Agenta ITM

Archiwizacja danych

  • tworzenie dowolnej ilości zadań archiwizacji globalnej dla grup stanowisk
  • przesył plików na serwery FTP
  • kopia całościowa (format ZIP)
  • definiowanie cykle archiwizacji
  • filtry wykluczeń plików
  • poziom kompresji oraz godziny uruchomienia
  • przegląd LOG archiwizacji stanowisk
  • praca w sesji systemowej lub sesji użytkownika

Nadzór i blokada USB

  • przegląd LOG plików kopiowanych od/do wg stanowisk oraz użytkowników
  • blokada klasy FDD/CD/USB
  • blokada klasy USBSTORAGE (np. pendrive)
  • blokada klasy MODEM (modemy PCMCIA/USB/wewn.)
  • uzależnienie działania klasy MODEM od aktywnego połączenia LAN
  • autoryzacja wybranych urządzeń USB
  • przegląd urządzeń podłączanych do USBHUB – połączenie on-line z wybraną stacją
  • powiadomienia mailowe o przekroczeniu limitu kopiowania danych
  • tryb READONLY dla klasy USB

HelpDesk

  • tworzenie dowolnej ilości kategorii incydentów
  • baza statusów oraz priorytetów
  • przydzielanie inżynierów do wybranych kategorii
  • podział zgłoszeń wg puli IP
  • baza firm serwisowych
  • baza umów serwisowych (SLA)
  • kalendarz urlopów, zastępstw oraz szkoleń serwisantów
  • pytania formatujące w formie zbierania dodatkowych informacji od użytkownika
  • obsługa zgłoszeń ręcznych
  • powiadomienia mailowe
  • panel WWW dla użytkownika
  • filtracja, edycja listy zgłoszeń serwisowych
  • rozbudowany system praw dostępu
  • baza wiedzy dla użytkowników
  • baza wiedzy dla serwisantów
  • baza informacji serwisowych (tablica ogłoszeń globalnych oraz powiązanych z kategoriami)
  • zestawienie zgłoszeń serwisowych
  • zestawienie awaryjności stanowisk
  • analiza działu IT (ilość zgłoszeń , terminowość realizacji, skuteczność)
  • powiązanie z modułem Asset Management (szybki dostęp do informacji Sprzętowo-systemowych)
  • kolejkowanie próśb o połączenie zdalne
  • rejestracja zgłoszeń wysyłanych za pomocą e-mail
  • obsługa ankiet serwisowych
  • jednoczesna obsługa większej ilości zgłoszeń (zarządzanie problemem)
  • automatyczna autoryzacja użytkowników AD

Nadzór www i aplikacji

  • przegląd LOG aktywności aplikacji użytkowników
  • przegląd LOG aktywności WWW użytkowników
  • analiza rzeczywistej aktywności użytkowników do czasu aktywności stanowiska
  • wykaz najpopularniejszych aplikacji
  • wykaz najpopularniejszych stron WWW
  • blokada stron WWW (biała/czarna lista)
  • analiza miesięczna/dzienna/godzinowa użytkowników
  • pomiar wykorzystanie posiadanych licencji
  • podział aplikacji/www/użytkowników wg dowolnego kryterium grup, godzin pracy
  • analiza graficzna danych
  • dynamiczne zestawienia danych w formacie HTML
  • możliwość odczytu danych ze stanowisk poza LAN/WAN
  •  mailowe szablony raportów cyklicznych
  • cykliczny zapis zawartości ekranu (printscreen) wraz z przesłaniem na serwer aplikacji
  • rozróżnienie cyklu pracy firmowej od prywatnej

Nadzór wydruków

  • automatyczny zapis w bazie informacji na temat wydruków przesyłanych poprzez kolejkę spool (ilość odczytywanych danych jest zależna od informacji przesyłanych przez sterownik drukarki):
  • ilość wydrukowanych plików
  • ilość stron
  • nazwa stanowiska oraz użytkownika
  • nazwa dokumentu (jeśli jest przesyłana)
  • docelowa drukarka (nazwa, port, sterownik, adres IP)
  • data i czas operacji
  • zestawienie ilościowe wydruków wg stanowisk, użytkowników oraz grup użytkowników
  • zestawienie wydruków wg docelowych drukarek (obciążenie)
  • możliwość definiowania kosztów wydruku dla wybranej drukarki

Funkcje dodatkowe

  • automatyczny zapis w bazie informacji na temat wydruków przesyłanych poprzez kolejkę spool (ilość odczytywanych danych jest zależna od informacji przesyłanych przez sterownik drukarki):
  • ilość wydrukowanych plików
  • ilość stron
  • nazwa stanowiska oraz użytkownika
  • nazwa dokumentu (jeśli jest przesyłana)
  • docelowa drukarka (nazwa, port, sterownik, adres IP)
  • data i czas operacji
  • zestawienie ilościowe wydruków wg stanowisk, użytkowników oraz grup użytkowników
  • zestawienie wydruków wg docelowych drukarek (obciążenie)
  • możliwość definiowania kosztów wydruku dla wybranej drukarki

Bezpieczeństwo

W przypadku kontroli legalności oprogramowania w organizacji dzięki zastosowanym w systemie mechanizmom do zarządzania licencjami oraz audytem plików na stacjach komputerowych, zawsze będziesz mógł czuć się bezpiecznie i pewnie. Prewencja związana z bezpieczeństwem danych użytkowników, która wynika z automatycznej funkcjonalności kopiowania i zabezpieczania danych użytkowników, pozwoli Ci na stały nadzór nad danymi, które użytkownicy wnoszą i wynoszą z organizacji.

Oszczędność

Systemowe zarządzanie stacjami komputerowymi pod kątem audytu sprzętowego oraz oprogramowania pozwala uniknąć corocznych kosztów związanych z zewnętrznym audytem legalności oprogramowania - przy 500 komputerach daje to oszczędność na poziomie nawet 20 000 zł!

Efektywność

Dzięki wprowadzeniu systemowych rozwiązań wspomagających zarządzanie infrastrukturą informatyczną można w ciągu roku zmniejszyć o 30% ilość zgłoszeń IT, a tym samym zwiększyć efektywność zespołu IT, generując tym samym oszczędności z działalności operacyjnej.

Centralizacja

Dostęp do wszystkich zasobów w dziale IT w jednym miejscu i czasie pozwoli na kontrolę nad wszystkim co dzieje się w firmie. W oparciu o najlepsze praktyki i zastosowania w zarządzaniu IT stworzyliśmy oprogramowanie, które precyzyjnie i szybko przekaże niezbędne informacje.

Ergonomia

Intuicyjna konsola aplikacji IT Manager pozwala na sprawną pracę z systemem już od pierwszego dnia po wdrożeniu!

Nasi Partnerzy:

Wyślij zapytanie - skontaktujemy się!

Imię i nazwisko*:   
E-mail*:   
Pytanie:   

Lub podaj nam swój numer - oddzwonimy!

Telefon*:   
2 dodać dwa (słownie):